Jak zwiększyć wydajność swojego mózgu?

Jak zwiększyć wydajność swojego mózgu?

Być może czujesz, że nie wykorzystujesz w pełni swojego potencjału. A może chcesz nauczyć się czegoś nowego i uświadamiasz sobie, że nie przyswajasz wiedzy w sposób, który przyniesie efekty w przyszłości.

Pewnie zdarza Ci się czasami mieć odpowiedź na pytanie na końcu języka. Dobrze wiesz, że znasz odpowiedź, ale reagujesz zbyt późno i ktoś inny kradnie Ci show.

Albo po prostu pragniesz uchronić się przed rozwojem choroby Alzheimera lub umysłowym otępieniem.

Niezależnie od powodów, dla których chcesz (i nawet powinieneś) poprawić wydajność swojego umysłu, mam dla Ciebie zbiór technik, opartych o najnowsze odkrycia psychologiczne.

Jak na tym skorzystasz:

  • zaczniesz przyswajać więcej informacji,
  • usprawnisz swoją pamięć,
  • wykorzystasz potęgę własnego umysłu,
  • zwiększysz swój potencjał osobisty
  • Oto, jak zwiększyć wydajność mózgu

Na początek trochę faktów:

Pewnie słyszałeś o teorii, że używamy tylko 10 % rzeczywistej mocy mózgu. Prawda jest jednak inna. W rzeczywistości wykorzystujemy znacznie więcej niż 10 %, ale nie robimy tego skutecznie.

Zanim się urodziłeś, neurony w komórkach mózgowych, komunikując się ze sobą, rosły w tempie 15 mln na godzinę do czasu, gdy wyłoniłeś się z łona matki. Gdy pojawiłeś się na świecie miałeś około 100 mld neuronów, tworzących rozległe sieci, zintegrowane z systemem nerwowym.

Obecnie Twój mózg zawiera od około 50 mld do 200 mld neuronów, z których każdy w przemyślany sposób współpracuje nawet ze 100 tysiącami innych neuronów. Te liczby robią wrażenie, prawda?

Jeśli chcesz dbać o te statystyki u siebie, musisz trenować swój umysł, angażując się w różne doświadczenia. Najlepiej takie, które mogą Cię nauczyć czegoś ciekawego i wartościowego. To proste – mózg, podobnie jak mięśnie ciała lubią stymulację. Potrzebuje tego.

Dzięki temu możesz wzmacniać połączenia nerwowe, tworzyć nowe i zwiększać wydajność umysłu.

Sposób 1: Na rozgrzewkę chciałbym, abyś skorzystać ze wspaniałej wyobraźni, którą masz, i skupił się na małym palcu u ręki. Jeśli jesteś praworęczny, skup się na małym palcu lewej ręki, a jeśli leworęczny, skup się na małym palcu u prawej ręki.

OK. Teraz wyobraź sobie, że małym palcem zaczynasz stymulować ten obszar mózgu, którego chcesz używać więcej. Być może będzie to część mózgu zajmująca się gromadzeniem nowych informacji, a może część odpowiadająca za kreatywność.

Tak naprawdę może to być dowolna część mózgu, którą jesteś zainteresowany. Wszystko, co musisz zrobić, to pomyśleć o obszarze w swoim życiu, który chcesz poprawić.

Teraz skup się na tej konkretnej części mózgu i łatwo, bez wysiłku wyobraź sobie, jak stymulujesz i wspierasz neurony własnego umysłu, aby szybciej działały i uczyły się więcej.

Za każdym razem, gdy będziesz stymulował jakiś obszar mózgu, zauważysz, że zacznie zwiększać on swoją moc. Taka wizualizacja to pierwszy krok w kierunku poprawy wydajności umysłu.

Sposób 2: Skończ z rutyną. Ćwicz pisanie drugą ręką, myj zęby z zamkniętymi oczami, robiąc to inną techniką, łącz doznania różnych zmysłów, na przykład słuchaj muzyki wąchając kwiatki lub zioła, idź do pracy lub sklepu inną trasą.

Nie ma znaczenia, co naprawdę zrobisz. Wystarczy jedynie, abyś codziennie robił coś innego. W innym stylu, w innej kolejności. Po prostu inaczej.

Taka zmiana nawyków z dnia na dzień znacznie zwiększy moc Twojego umysłu.

Sposób 3: Uprawiaj sport. Ćwiczenia ogrywają dużą rolę w poprawie wydajności mózgu. Jeśli masz w miarę blisko do miejsca docelowego, na przykład pracy, sklepu lub przyjaciół, zrezygnuj z transportu i wybierz się pieszo.

Nawet 20 minut spaceru dziennie pobudza Twój mózg i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób zagrażających życiu.

Jako człowiek, zostałeś wprost stworzony do pieszej wędrówki. Używasz wtedy wiele mięśni, ciało staje się zdrowsze, w Twoim mózgu uwalniają się endorfiny. To są właśnie te małe, naturalne i wspaniałe związki chemiczne, sprawiające, że czujesz się tak dobrze.

Podsumowując:
angażuj wyobraźnię do ciekawych ćwiczeń umysłowych,
przełam rutynę, robiąc coś nowego lub inaczej niż zwykle,
rób ćwiczenia fizyczne

a dodatkowo:

ucz się nowych umiejętności,
dużo czytaj,
rozwiązuj zagadki,
pracuj nad rozwiązaniami problemów
myśl poza schematami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.