Jak agencja kreatywna tworzy treści internetowe?

Jak agencja kreatywna tworzy treści internetowe?

Sztuka pisania jest jedną z najtrudniejszych do opanowania. Oprócz znajomości języka, w którym piszemy oraz zasad gramatyki, stylistyki i pisowni należy mieć pomysł i umieć go kreatywnie wdrożyć. Tekst musi być chwytliwy, pouczający, zawierający informację oraz ciekawy jednocześnie. Dodatkowo warto byłoby wziąć pod uwagę jego pozycjonowanie w Internecie. Od tego zależy jak wiele osób zobaczy nasz tekst i skorzysta z niego. W tworzeniu takich tekstów i udostępnianiu ich może pomóc agencja kreatywna.

Jakie treści tworzy agencja kreatywna?

Agencja kreatywna tworzy różnego rodzaju treści jakie możemy znaleźć na odwiedzanych stronach internetowych. Mogą to być zarówno opisy kategorii, jak i produktów, landing pages, e-booki czy posty umieszczane w mediach społecznościowych. Wszystko zależy od tego czego aktualnie potrzebujemy.

 

Agencje kreatywne tworzą zarówno teksty eksperckie w danych dziedzinach, jak i artykuły blogowe czy poradnikowe, które mają zachęcić czytelnika do odwiedzenia strony i “poczęstowania się” zawarta w tekście informacją. Od tego jaki rodzaj webwritingu wybierzemy będzie zależała prawdopodobnie cena usługi.

 

Aby dobrze pisać i poruszać się w Internecie warto znać przede wszystkim język korzyści. Polega on na przedstawianiu zagadnienia od jak najbardziej interesującej strony i zachęcaniu czytelnika do spróbowania proponowanej rzeczy lub usługi. Dobrze jest również orientować się w slangach grup odbiorców, dla których chcemy tworzyć. Aby to zrobić warto wcześniej dobrze zdefiniować i określić swoja grupę docelową, żeby nie popełnić błędów w przekazie, które mogą nas kosztować nie tylko pieniądze, ale również liczne poprawki i dużo zmarnowanego czasu. Aby dobrze pisać teksty trzeba być jednocześnie psychologiem, dziennikarzem, kulturoznawcą oraz programistą. Trzeba orientować się w języku, znać algorytmy, wiedzieć z jakim odbiorcą ma się do czynienia i potrafić odpowiedzieć na jego pytania i potrzeby.

Jakimi zasadami kieruje się agencja kreatywna w tworzeniu tekstów?

Pierwszą i najważniejszą zasadą, jaką w pisaniu kieruje się agencja kreatywna jest oszacowanie jaką część tekstu czyta w całości przeciętny czytelnik. Zazwyczaj okazuje się, że omija on wszelkie zbędne informacje i od razu próbuje dotrzeć do sedna sprawy. Warto mu to uprościć naprowadzając go na odpowiedzi na jego najważniejsze i najbardziej nurtujące pytania. Rozwiązaniem może okazać się boldowanie, czyli pogrubianie słów i zdań, które mają kluczowy charakter w procesie odbioru tekstu. Można również przekierować czytelnika do specjalistycznej strony, na której dostanie szczegółową odpowiedź. Nagłówki również powinny pełnić funkcję pytań, na które w treści akapitu znajdziemy odpowiedź. Ponieważ rzucają się one w oczy, zdecydowanie łatwiej będzie poruszać się czytelnikowi po tekście.

 

Można również użyć innego sposobu i zdecydować się na zastosowanie tzw. “odwróconej piramidy”. Oznacza to, że najważniejsze informacje będą się znajdowały na samym początku tekstu. Tego rodzaju teksty charakteryzują się zazwyczaj wysokim poziomem merytorycznym.

 

Agencja kreatywna powinna również zadbać o komfort użytkownika podczas zapoznawania się z tekstem. Chodzi tutaj przede wszystkim o poprawną edycję tekstu. Oznacza to, że nasz odbiorca powinien wyciągnąć z naszego artykułu jak najwięcej wiedzy, informacji i odpowiedzi na pytania poprzez jak najmniejszy włożony w to wysiłek.

 

Aby użytkownik miał pełen komfort czytania, agencja kreatywna powinna stosować się przede wszystkim do zasady zwięzłości. Oznacza to, że tekst powinien być podzielony na krótkie akapity, które ułatwią czytanie i spowodują, że wzrok nie będzie zbyt obciążony. Zdania powinny być proste i odpowiadać bezpośrednio na pytania. Nie należy wklejać pustych stwierdzeń, które nie niosą za sobą żadnej treści. Jeżeli już musimy je zastosować, najlepiej jest zrobić na samym końcu tekstu.

 

W artykułach i treściach internetowych bardzo ważne jest również SEO. Agencja kreatywna powinna używać słów kluczowych, stosować odpowiedni podział i strukturę tekstu oraz zadbać o unikatowość swoich treści. Nie należy powielać tego co już zostało stworzone.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.