Kiedy niezbędny jest kontakt z infolinią banku?

Kiedy niezbędny jest kontakt z infolinią banku?

kontakt z infolinią banku

Konto w banku jest dziś niemalże niezbędne i zdecydowana większość Polaków posiada konto indywidualne lub firmowe. Czasem jednak zdarzają się problemy – nie tylko techniczne. Kiedy zatem bezwzględnie powinniśmy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta?

W jakich sytuacjach skontaktować się z bankiem?

Jest szereg sytuacji, w których powinniśmy skontaktować się z naszym bankiem – począwszy od zmiany nieatrakcyjnej dla nas oferty po problemy czysto techniczne. Jeśli uważamy, że oferta banku jest dla nas niekorzystna, a konkurencja zaproponowała nam założenie konta na preferencyjnych warunkach – poinformujmy o tym pracownika Działu Obsługi Klienta. Być może uda nam się uzyskać lepszą ofertę prowadzenia konta niż dotychczasowa.

Kradzież i problemy techniczne

Zgłaszajmy też wszystkie problemy techniczne, o których bank nas nie uprzedził z wyprzedzeniem, a także problemy z logowaniem się do konta poprzez stronę internetową. Jeśli kilkukrotnie źle wpiszemy hasło, bank zablokuje nam możliwość zalogowania się do konta. Aby odblokować, będziemy musieli udać się do najbliższej placówki bankowej lub skorzystać z infolinii. Po zweryfikowaniu naszej tożsamości, konsultant ustawi nam nowe hasło.

Podobnie powinniśmy postąpić w chwili zgubienia lub kradzieży karty kredytowej czy bankomatowej. Niezwłocznie zadzwońmy na infolinię naszego banku i poprośmy o zastrzeżenie karty! Dzięki temu unikniemy wielu nieprzyjemnych sytuacji! Nigdy nie podawajmy numeru karty i naszych danych na nieznanych nam stronach internetowych, ani nie przesyłajmy takich informacji mailowo. A jeśli mamy podejrzenie, że ktoś wykradł nam pieniądze z konta i widzimy podejrzane transakcje, których nie wykonaliśmy – nie zwlekajmy. Poinformujmy bank o naszych podejrzeniach i zgłośmy kradzież na policję.

Kontakt z bankiem – nie tylko telefoniczny

Jeśli kontaktujemy się z bankiem telefonicznie, konsultant Obsługi Klienta ma obowiązek przeprowadzenia weryfikacji naszej tożsamości. Zwykle zapyta nas o imię i nazwisko, nazwisko panieńskie matki, może zapytać także o numer PESEL. Oprócz tego możliwe, że będziemy musieli podać nasze indywidualne hasło, stworzone na potrzeby kontaktów z bankiem. Rozmowa telefoniczna to najszybszy sposób rozwiązania naszych problemów i uzyskania odpowiedzi na pytania. Wszystkie najpotrzebniejsze numery na infolinie wiodących firm znajdziecie na kontaktinfolinia.pl.

Z bankiem możemy się kontaktować nie tylko telefonicznie. Wiele banków oferuje kontakt za pośrednictwem komunikatorów internetowych takich jak Skype, czy czat internetowy na stronie internetowej. Możemy też przesłać nasze dane kontaktowe poprzez formularz, a pracownik banku skontaktuje się z nami telefonicznie, oddzwaniając na nasz numer telefonu

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.