Rejestrowanie domeny – na co zwracać uwagę?

Rejestrowanie domeny – na co zwracać uwagę?

W obecnych czasach posiadanie własnej domeny internetowej stało się niemal standardem. Strona z indywidualnym adresem pozwala użytkownikom sieci zdobyć wszelkie niezbędne informacje o Twojej działalności, proponowanych produktach, czy usługach.

Domena Twojej firmy lub marki, to również dostęp do wszystkich aktualności, danych kontaktowych i pozostałych informacji, które umieścisz na stronie. Aby więc zyskać i stać się bardziej wiarygodnym w sieci, ważne jest posiadanie strony, która będzie formą wirtualnej prezentacji firmy oraz jej działalności.

Domena – co to takiego?

Każda internetowa strona posiada unikalny i niepowtarzalny adres, który odróżnia ją od pozostałych stron. To właśnie pod tą nazwą kryją  się ściśle określone dane, informacje, usługi, czy inne treści, z których w danym momencie chcemy skorzystać. Domena to zatem adres internetowy konkretnej marki, firmy, czy organizacji. Może to być rozbudowana strona WWW, albo serwer FTP bądź skrzynka poczty e-mail.

Chcąc odwiedzić konkretną domenę, konieczne jest wpisanie pełnego adresu, który natychmiast przekieruje nas na stronę, którą chcemy odwiedzić. Jest to możliwe dzięki systemowi DNS (Domain Name System), który stworzono po to, aby umożliwić naszym komputerom identyfikację adresu IP urządzenia obsługującego właściwe usługi oraz zasoby.

Czym jest rejestrowanie domeny?

Każda strona internetowa ma swojego właściciela, który musiał dokonać jej rejestracji po to, aby móc bez przeszkód zamieszczać na niej rozmaite treści, czy oferować dane usługi. Czynność ta nie jest jednak tożsama z nabyciem wyłącznego prawa własności, a raczej z wynajmem, czy dzierżawą. Rejestrując daną domenę, stajesz się na określony czas (najczęściej rok) jej abonentem.

Rejestrowanie domeny nie jest jednak tak skomplikowanym procesem, jak mogłoby się to wydawać. W obecnych czasach czynność ta ogranicza się wyłącznie do odwiedzenia strony zajmującej się rejestracją domen, wybraniem nazwy i weryfikacją jej dostępności. To ostatnie dokonuje się przez specjalną wyszukiwarkę, która w kilka sekund pokazuje dostępność (lub jej brak). Jeśli nazwa jest dostępna, wówczas możesz ją dodać do koszyka i zrealizować jej „zakup” jak w każdym innym sklepie internetowym.

Ważne jest przy tym pamiętanie o tym, aby wybrana przez Ciebie nazwa nie była zbyt długa. Im krócej, tym lepiej, ponieważ użytkownik sieci szybciej ją zapamięta. Przy rejestrowaniu domeny warto również uwzględnić w jej nazwie zastosowanie myślnika (zwłaszcza przy złożonych nazwach). Dobrą praktyką jest także rejestrowanie domeny w dwóch wariantach – z myślnikiem oraz bez. Dlaczego? Ponieważ pozwala to nie dopuścić do sytuacji, w której podobnie brzmiąca nazwa domeny konkurencji jest przyczyną niezamierzonego kierowania ruchu.

Dodaj komentarz